NM Magazine heeft met ingang van uitgave 2013 #1 een nieuwe, frisse vormgeving aangemeten gekregen. In de afgelopen zeven jaar zijn er steeds beetje bij beetje wijzigingen in de opmaak doorgevoerd, maar de vormgevers hebben nu gekozen voor een drastischer make-over: zowel het logo als opzet van de pagina’s zijn compleet nieuw.
Nieuw is ook de samenstelling van de redactie. Er zijn nu vijf ‘inhoudelijk deskundigen’. Drie van hen zijn vaste redactieleden: de hoogleraren Serge Hoogendoorn (TU Delft) en Henk Meurs (Radboud Universiteit, MuConsult), en ITS-specialist Paul van Koningsbruggen (Technolution). Daarnaast zullen er steeds twee deskundigen worden gevraagd om één of twee nummers als redactielid mee te draaien. Voor NM Magazine 2013 #1 en #2 zijn dat de senior adviseurs Rob van Hout (Grontmij, links op de foto) en Pieter Prins (Royal HaskoningDHV, rechts).
Het bureau Essencia Communicatie blijft verantwoordelijk voor de eindredactie, vormgeving en traffic.